Kard. Gousset „Teologia moralna”: Przeszkody w dobrowolności czynu – 2. Afekt

reims

To, co w czasach tłumaczenia kard. Gousseta określane było jako „pożądliwość czyli namiętność” określane jest obecnie w prawie świeckim i kościelnym jako afekt czyli silne wzburzenie. Podobnie jak w prawie karnym teologia moralna twierdzi, że silny afekt bardzo osłabia poczytalność i co za tym idzie odpowiedzialność moralną. Z punktu widzenia moralnego afekt jest mieczem obusiecznym, gdyż zmniejsza on zarówno odpowiedzialność jak i zasługę. W praktycznego punktu widzenia osoby skłonne do grzeszenia pod wpływem jakiegoś afektu lub pożądliwości bądź namiętności winny się tych stanów emocjonalnych wystrzegać, do nich nie doprowadzać i bronić początkom.

 Po kliknięciu obrazek pojawi się w czytelnej formie.

 

Gousset, Dobrowolność przeszkody 3_01

Gousset, Dobrowolność przeszkody 4_01Gousset, Dobrowolność przeszkody 4_01

Nasze subskrypcje

Miesięczna

Indywidualna

29,90 zł

7 dniowy bezpłatny okres próbny
Subskrybuj

Roczna

Indywidualna

299 zł

7 dniowy bezpłatny okres próbny
Subkskrybuj

Rodzinna miesięczna

Do 6 osób

49,90 zł

7 dniowy bezpłatny okres próbny
Subskrybuj

Rodzinna roczna

Do 6 osób

499 zł

7 dniowy bezpłatny okres próbny
Subskrybuj

Przelewem za 3 Miesiące

Indywidualna

90,00 zł

Ustaje automatycznie, przełączenie przez administratora
Subskrybuj

Przelewem za 6 Miesiący

Indywidualna

180,00 zł

Ustaje automatycznie, przełączenie przez administratora
Subskrybuj
error: Content is protected !!
×
×

Koszyk

%d bloggers like this: